TIPS KURUS SEBELUM RAYA DENGAN SET SHAKLEE


Bila sebut Hari Raya, pasti ramai yang nak kurus kan, yerlah semua nak kurus sebab nak nampak slim melim waktu raya..  Jadi di sini Rina nak bagi tips bagaimana nak kurus sebelum raya dengan Set kurus Shaklee. Jadi boleh lah nak pakai kebaya ke apa kan waktu raya !


Seperti yang kita tahu Ramadhan bakal tiba tak lama lagi ! Jadi waktu inilah waktu yang sangat terbaik untuk turun berat badan dengan Set Shaklee. Kenapa waktu ini adalah waktu yang sangat terbaik ? Hal ini adalah kerana apabila kita dalam fasa berpuasa, kadar insulin di dalam badan kita adalah rendah !

Jadi apablila kadar insulin berada di dalam keadaan yang rendah, dan kita dalam fasa mode berpuasa maka ''LEMAK'' akan digunakan sebagai tenaga . Jadi mudahlah nak turunkan berat badan . 



Antara tips yang yang boleh saya share ialah :

1) TAMBAHKAN PROTIEN DALAM DIET

Waktu sahur adalah waktu terbaik kita mengambil protien , kerana ia akan menjaga kadar insulin kita sentiasa rendah. Apabila kadar insulin dalam keadaan rendah maka badan tidak akan mudah untuk mengantuk dan cepat penat . Protien dari Shaklee merupakan protien kacang saya yang berasas dari tumbuhan dan kacang soya yang sangat diajaga kualitinya dan tidak diubah genetiknya. Sebab tu saya memilih Shaklee dan protien dari Shaklee ni sangat best, lagi2 Cinch, CInch ada tambahan leucine dimana LEUCINE akan membantu untuk membakar lemak di dalam badan dengan lebih efektif !!





2)`TAMBAH LEMAK BAIK UNTUK MEMBANTU PEMBAKARAN LEMAK

Contoh untuk lemak baik adalah seperti olive oil, kekacang, avacado dan ikan. Tetapi mengikut kekerapan sehari adakah cukup kita mengambil lemak baik ? sbg contoh ikan. Tidak semestinya hari2 kita akan makan ikan. 

Tidak semua lemak yang anda makan tetap gemuk dalam tubuh anda. Malah, kebanyakan lemak yang anda makan menjadi tenaga. Apabila anda meningkatkan metabolisme anda, anda dapat meningkatkan kadar badan anda yang membakar lemak. Ini boleh memberi kesan yang sangat positif terhadap penurunan berat badan.

Sebagai contoh saya akan memilih asid lemak baik omega 3 iaitu Omega Guard dari Shaklee.

Antara kebaikan Omega Shaklee bukan sahaja dapat membantu pembakaran lemak malah lebih dari itu.


Selain dari itu anda juga boleh mengambil lemak baik seperti lecethin.



Lecithin adalah sejenis lipid yang diperlukan oleh setiap sel hidup dalam tubuh manusia. Membran sel, yang mengawal laluan nutrien ke dalam dan keluar dari sel, sebahagian besarnya terdiri daripada lesitin. Sarung pelindung yang mengelilingi otak terdiri daripada lesitin dan otot dan sel saraf juga mengandungi bahan lemak penting ini.

Lecithin adalah fosfolipid penting yang diperlukan oleh setiap sel hidup dalam tubuh manusia. Membran sel, yang mengawal laluan nutrien ke dalam dan keluar dari sel, sebahagian besarnya terdiri daripada lesitin. Walaupun ia boleh didapati dalam diet kita seperti kuning telur, kacang soya, kuman gandum, dan kacang, kita mungkin tidak mengambil cukup untuk badan kita.


Lecithin kebanyakannya terdiri daripada vitamin B kolin dan juga mengandungi asid linoleik dan inositol.


Lecithin membantu dalam memecahkan lemak dan kolesterol. Ia membantu badan untuk menggunakan dan menyerap nutrien seperti vitamin A, D, E, K. Ia juga membersihkan dan dapat membantu memulihkan hati dan buah pinggang yang rosak.

Lecithin telah terbukti dapat menurunkan kolesterol, menggalakkan kesihatan kardiovaskular, memulihkan hati yang rosak dan meningkatkan fungsi ingatan otak.



DAN WAKTU INI JUGALAH PALING SESUAI UNTUK KURUS DISAAT KITA BERPUASA !!


REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN PROMO

TERKINI !!

KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE!


SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI SAYA !!


Arina
Shaklee Independent Distributor
010-3986706

#BlogMegaShaklee2.0
#ShakleeRetrive
#PengedarShakleeKeramat

Comments

Popular posts from this blog

TESTIMONI SHAKLEE BERJAYA LOSS 10KG !

MULTIVITAMIN SHAKLEE BERWAJAH BAHARU

TINGKATKAN KESIHATAN JANTUNG DENGAN COQ - TROL PLUS