KEPENTINGAN VITAMIN C SHAKLEE

KEPENTINGAN VITAMIN C SHAKLEE

Hai Assalamualaikum dan Salam Sejahtera untuk rakan-rakan yang disayangi sekalian. Didoakan kalaian dalam keadaan yang sihat sejahtera.

Hari saya nak berkongsi tentang kepentingan vitamin c yang diambil oleh kita.


Sebelum saya berkongsi tentang kepentingan pengambilan vitamin c, pasti ada yang tertanya-tanya perlu ke saya ambil vitamin c ni ? dan pasti ada banyak lagi soalan yang tertanya-tanya di minda kan. Jadi di bawah saya akan senaraikan segala persoalan dan beserta jawapan. semoga ianya dapat memberi manfaat kepada yang membaca ini.


1) Adakah perlu untuk ambil vitamin c setiap hari

- Tahukah anda bahawa, badan kita tidak akan menghasilkan vitamin c oleh itu pengambilan vitamin c akan terhasil apabila kita ambil melalui pemakanan dan juga supplement. Oleh itu pengambilan vitamin c setiap adalah wajib untuk mendapat pelbagai manfaat kepada tubuh badan.

2) Fungsi vitamin c kepada tubuh badan.

- Tahukah anda keperluan untuk makan vitamin setiap hari kepada tubuh badan adalah kerana vitamin c akan membantu membentuk kolagen. Kolagen di dalam tubuh badan kita adalah seperti otot, tisu , gusi dan tulang rawan. Dan ia mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.

-Selain itu vitamin c juga akan dapat membantu meningkatkan sistem imun. Vitamin c bukan hanya dimakan disaat kita sakit , tapi sebaiknya makanlah disaat anda sihat supaya imun anda lebih kuat untuk melawan sebarang virus yang akan menyerang kita.

- Vitamin c juga berperanan untuk mencantikkan kulit , hal ini kerana dengan pengambilan vitamin c setiap hari membentuk pigmen yang sihat dan melambatkan penuaan.

- Vitamin c juga membantu memperbaiki simpton pendarahan , akibat kekurangan vitamin c boleh menyebabkan gusi berdarah, lebam dikulit , cedera yang kecil mejadi lambat dan tinggal kesan parut , ruam dan kulit juga menjadi kasar.

3) Real food atau supplement ?

- Untuk pengambilan dari real food kadar keperluan yang diperlukan oleh badan ialah 500g sehari. Dan untuk mencapai 500g sehari anda memerlukan 7.5 buah oren, 6 mangkuk brokoli atau 119 karot. Ianya sudah mustahil untuk memenuhi keperluan yang dikehendaki dan jika ia mampu makan disaat makanan itu masak nutrisi juga sudah semakin berkurang.

4) Tak kena sakit buah pinggang ke makan supplement hari-hari ?

- Ya untuk pengambilan supplement pasti akan boleh kena penyakit buah pinggang jika kandungan supplement itu mempunyai kandungan gula. Dan pengambilan gula yang berlebihan yang akan menyebabkan risiko untuk mendapat pelbagai risiko penyakit berbahaya. Tetapi tidak bagi Shaklee kerana setiap kandungan yang ada tidak mempunyai gula .



5 ) Perlukah saya menjaga diet seharian walaupun dah mengambil supplement ?

- Ya . Walaupun anda sudah mengambil supplement anda juga perlu juga menjaga diet seharian seperti makan suku-suku separuh, senaman dilakukan setiap 1 minggu sekali dan mengawal kadar gula garam supaya tidak berlebihan. Supplement bukan lah ubat , supplement adalah nutrien tambahan yang membantu melengkap jurang-jurang nutrisi yang diperlukan oleh badan kita.


Di atas saya kongsikan pelbagai manfaat vitamin c kepada tubuh badan serta soalan-soalan yang saya juga tertanya pada diri sendiri dan saya kongsikan untuk rujukan anda semua.


Dan di bawah saya nak kongsikan kelebihan Vitamin C dari Shaklee yang saya rasa sangat best dan dapat kesan untuk diri sendiri , keluarga dan jugak rakan-rakan yang lain




KELEBIHAN VITAMIN C SHAKLEE

1)Mempunyai Bioflavanoids.

- Tahukah anda apa itu Bioflavanoids. Jika anda makan buah oren sudah pasti anda akan buang kulit yang dikupas. Di kulit oren itu terdapat bioflavanoid yang berwarna putih, itulah dipanggil bioflavanoid. Dan kenapa shaklee memilih bioflavanoids itu ? Bioflavonoid adalah antioksidan yang hanya terdapat dalam tumbuhan dan buah sitrus. Mereka bekerja secara gabungan dengan vitamin C untuk meningkatkan penyerapan dan penggunaannya supaya dapat memberi '' imun tambahan '' dan meningkatkan bioavailabiliti. Mineral askorbat seperti kalsium dan magnesium askorbat sering dipanggil vitamin C 'buffered'.


2)Sustained Released.

- Tahukah anda setiap satu jam badan akan hanya menyerap 100mg sahaja. Dengan adanya sustained release ia akan berfungsi untuk melepaskan secara berperingkat setiap satu jam hanya 100mg sahaja. Jadi tidaklah membazir jika anda mengambil 1000mg sehari tetapi selebihnya akan terbuang begitu sahaja.


3)Mempunyai " EKSTRAK JAGUNG ''

- Kenapa Shaklee memilih ekstrak jagung dalam vitamin c Shaklee kerana ada diantara mereka yang perut sensitif.  Jadi dengan pemilihan semulajadi dari ekstrak jagung akan memberi keselesaan pada perut.


4)Terbukti secara klinikal

- Ujian klinikal juga telah membuktikan vitamin c didalam 2 tablet vitamin shaklee mampu kekal didalam plasma darah kita selam 24jam.


TESTIMONI VITAMIN C SHAKLEE

-Sebagai seorang pengguna vitamin c Shaklee saya juga telah mandapat kesan yang sangat positif. Kalau dahulu saya kerap demam dan sering demam panas ketika tidur, tetapi sejak saya consume vitamin c shaklee imun badan saya semakin meningkat, jarang pun dah kurang, kalau demam datang pun jadi tak jadi jer...







Harga VItamin C Shaklee

Untuk harga bagi yang belum ahli RM115.00 manakala bagi harga ahli hanya RM92.00 sahaja !!


Dan setiap hari hanya perlu keluarkan RM0.51 bagi ahli dan RM0.62 sen sahaja. Sangat jimat berbanding untuk anda beli 7 buah biji orange untuk sehari !!!


Jom kawan-kawan kita ikhtiar untuk tingkat imun kita dari sekarang .


Terus roger saya di bawah okay ????

JOM HUBUNGI RINA SEKARANG!

www.wasap.my/60103986706/vitacblogshaklee











Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN PARUT DENGAN VITAMIN E

TINGKATKAN KESIHATAN JANTUNG DENGAN COQ - TROL PLUS

Insentif Shaklee Malaysia kepada new joiner !