MULTIVITAMIN SHAKLEE BERWAJAH BAHARU

MULTIVITAMIN SHAKLEE BERWAJAH BAHARU

Sejarah Multivitamin Shaklee

Tahukah anda bahawa Vitamin pertama yang dicipta oleh Dr Forrest C Shaklee ialah Multivitamin? Beliau juga telah mendapat gelaran " Bapa Vitamin'' kerana telah merumuskan Multivitamin pertama di dunia pada 1915.


Beliau merupakan seorang  yang mempunyai pelbagai bakat, sebagai seorang Doktor Kiroraktor, perekacipta, penulis, pader dan personaliti radio. Tetapi disebabkan pendedahan kepada sinaran-X dalam kerjayanya pada jangkamasa panjang telah mengakibatkan jadi kanser di bahagian lengan.

Satu-satu cara mengubati pada masa itu ialah Dr Shaklee amputasi (memotong sebahagian daripada anggota) .Tetapi beliau tidak bersetuju dan terus meninggalkan profesion sebagai doktor dan mencari solusi dari alam semulajadi.

Di situlah beliau mendapati kekuatan rumusan tumbuh-tumbuhan serta herba-herba yang akhirnya mengubati kanser beliau.

Dan dari situlah belia telah merumuskan produk mutivitamin di dunia dana mengasaskan Shaklee Corporation  pada tahun 1956.


MULTIVITAMIN WAJAH LAMA (1915)


Kalau lihat di atas , berikut adalah wajah multivitamin Shaklee yang dahulu yang bentuknya dalam cecair.



Oleh disebabkan peningkatan teknologi bentuknya dari cecair telah berubah kepada bentuk tablet yang dikenali sebagai  Vita-lea. 

Setiap Tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimna disarankan oleh RDA. ia diformulasikan secara komrehensif dan sangat cemerlang.

Tablet Vita-lea ini disaluti dengan serbuk nutrisi- spirulina. Ia dihasilkan dengan kaedahyang terkini dengan teknologi eksplosif yang kompleks, disebut sebagai '' Explo-tab''. Ia merupakan tablet multi-vitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh badan manusia. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protien untuk penyerapan yang pantas dalam oleh usus kecil.


Manfaat Vitalea

Di atas merupakan manfaat Vita-lea yang ada pada Multivtamin Shaklee.


Vita-lea juga akan digantikan dengan Vita-Lize yang formulasi yang akan lebih baharu yang dijangka akan keluar hujung Jun nanti.














Comments

Popular posts from this blog

TESTIMONI SHAKLEE BERJAYA LOSS 10KG !

TINGKATKAN KESIHATAN JANTUNG DENGAN COQ - TROL PLUS