RAMADHAN DENGAN SET PUASA SHAKLEE

RAMADAN tiba lagi ! dan pastinya kedatangan bulan penuh keberkatan itu disambut penuh gembira oleh umat Islam di seluruh dunia. Bulan Ramadhan adalah bulan yang sangat dinanti-nantikan selama berbulan-bulan. Bulan yang penuh berkah yang di dalammnya terdapat satu malam penganugerahan seribu bulan. Kerana itu wajar jika banyak orang selalu merindu dan mendamba bulan ini sehingga butuh persiapan untuk menyambut kehadirannya.


Pelbagai persediaan yang akan disediakan antaranya ibadah yang sebolehnya sebanyak mungkin akan dilalukan oleh bulan Ramadhan , tak terkurang juga dalam pelbagai persiapan untuk sahur dan berbuka puasa . Untuk para ibu pasti akan memikirkan pelbagai menu untuk dilakukan waktu sahur dan berbuka . Kadang-kadang sampai buntu nak fikir menu , dan kadang-kadang bila lagi 5 minit jer tinggal waktu sahur pasti dah tak sempat untuk berperang di dapur. Dan solusi akhirnya minum air sahaja kan ? itulah memori yang pasti dirasai oleh semua.

Nak dijadikan cerita suatu hari saya jumpa suatu menu sahur yang sangat mudah ! Di mana saya tak percaya, kerana sebelumnya kita dah terbiasa untuk makan nasi dan sebagainya, Saya berjumpa dengan Set Puasa Shaklee dimana apabila saya cuba set puasa shaklee saya mendapat kesan yang lain dari segi tenaga dan saya perasan saya kurang mengantuk.

Antara produk Shaklee yang paling ramai ambil di bulan Ramadhan ialah protien. Dimana ada dua jenis protien yang terdapat dalam produk Shaklee iaitu ESP dan Cinch. 


ESP merupakan energizing soy protien, dimana ianya merupakan tumbuhan kacang soya yang tidak diubah genetiknya dimana dia diproses dalam keadaan suhu yang rendah. ESP mengandungi 22 jenis asid amino yang diperlukan oleh tubuh badan manusia. Oleh itu ESP sangat sesuai diamalkan oleh semua golangan peringkat sama ada tua atau pun muda.Manakala kandungan GI yang ada dalam ESP ialah hanya 39.  GI yang rendah akan memecahkan gula secara perlahan-lahan di dalam sistem badan dan mengekalkan paras gula supaya badan tidak mudah untuk merasa lapar . 



Kedua ialah Cinch , Cinch sangat-sangat popular dikalangan orang yang nak turunkan berat badan . Cinch merupakan protien yang berasaskan soya juga . Yang menariknya di dalam Cinch ni ada LEUCINE. Leucine ialah asid amino dan anggota keluarga bercabang di rantai asid amino yang juga termasuk isoleucine dan valine. Badan kita menggunakan asid amino untuk membuat protein. Ia juga sangat bagus untuk pemeliharaan otot. And yang paling best, leucine ni membantu dalam penurunan berat badan! Ini kerana Leucine akan menyerap makanan yang anda makan dan bergerak terus kepada tisu otot yang mana ia akan bertindak sebagai isyarat untuk sintesis protein. Jadi, peningkatan dan sintesis protein ini berfungsi untuk mengimbangkan peningkatan dalam pecahan protein yang secara semulajadinya berlaku daripada sekatan kalori atau berdiet. Cinch ada pelbagai perisa iaitu coklat , latte dan vanilla , jadi untuk penggemar kafien anda boleh mencuba latte.



Ketiga ialah air minuman isotonik yang ada dalam set puasa shaklee. Selalunya yang pernah kita dengan air isotonik dikedai ialah seperti 100 plus, Ya di dalam shaklee juga terdapat air isotonik . Haaa ! yang menariknya air istonik shaklee ni ianya telah dihasilkan pada 1980-an oleh sainstis Shaklee ! Dah lama rupanya kan ! Performance drink juga telah direka khusus untuk para angkasawan NASA. kerana minuman ini telah banyak membantu mereka mencipta rekod dunia baik dalam dunia sukan mahupun aktiviti pemgambaraan .

Malah ada juga ujian klnikal membuktikan rumusan eklusif OptiCarb yang sudah dipatenkan akan meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda, memberikan tenaga dan memelihara sirkulasi bendalir dalam tubuh.





REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN PROMO

TERKINI !!

KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE!


SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI SAYA !!


Arina
Shaklee Independent Distributor
010-3986706

#BlogMegaShaklee2.0
#ShakleeRetrive
#PengedarShakleeKeramat


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Insentif Shaklee Malaysia kepada new joiner !

Vitamin Kulit Cantik Harga Rahmah

BISNES ONLINE TERBAIK MALAYSIA